Skip to content

ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ

Δεκεμβρίου 14, 2009



Το κείμενο είναι βασισμένο στο Goebbels’ Principles of Propaganda του Leonard W. Doob,..


1)Ο προπαγανδιστής πρέπει να έχει πρόσβαση σε υπηρεσιές πληροφοριών,σχετικά με τα γεγονότα και την κοινή γνώμη

2)Η προπαγάνδα πρέπει να σχεδιάζεται και να εκτελείται,από μια μόνο πηγή εξουσίας (authority)
2α)πρέπει να εκδίδει αυτή όλες τις ντιρεκτιβες προπαγάνδας
2β)πρέπει να εξηγεί τις ντιρεκτιβες προπαγάνδας σε σημαντικούς υπαλλύλους(officials) και να τους διατηρεί το ηθικό
2γ)πρέπει να παρακολουθεί άλλες υπηρεσίες που έχουν δραστηριότητα στην προπαγάνδα

3)Οι συνέπειες της προπαγάνδας από μια κίνηση πρέπει να μελετώνται πριν να εφαρμοστεί η συγκεκριμένη κίνηση

4)Η προπαγάνδα πρέπει να επηρεάζει την πολτική και δράση του αντιπάλου-εχθρού
4α)Καταστέλωντας προπαγανδιστικό υλικό αντιπάλου,που μπορεί να του δώσει χρήσιμες πληροφορίες
4β)Με εσκεμμένη διάδοση προπαγανδιστικού υλικού κατάλληλου να οδηγήσει τον εχθρό να βγάλει συμπεράσματα που εμείς επιθυμούμε.
4γ) Ωθώντας τον εχθρό να αποκαλύψει ζωτικές πληροφορίες για αυτόν
4δ) Αποφεύγοντας να αναφερθούμε σε δράση του εχθρού η οποία είναι επιθυμητή,γιατί οποιαδήποτε αναφορά θα δυσφημούσε αυτήν την δράση.

5)Οι μη απορρητες (diclassified) λειτουργικές πληροφορίες πρέπει να είναι διαθέσιμες για την διεξαγωγή προπαγάνδας

6)Για να γίνει αντιληπτό,η προπαγάνδα πρέπει να μπορεί να εγείρει το ενδιαφέρον του κοινού,και να εκπέμπεται απο ενα μεσο που απολαβάνει την  προσοχη του κοινό(μμε?)

7)Η αξιοπιστία πρέπει μόνο να καθορίσει εάν η παραγωγή προπαγάνδας πρέπει να είναι αληθινή ή ψεύτικη

8)Ο σκοπός, το περιεχόμενο και η αποτελεσματικότητα της εχθρικής προπαγάνδας,η δύναμη και τα αποτελέσματα μιας έκθεσης σε αυτην και η φύση των τρεχουσών εκστρατειών προπαγάνδας καθορίζει εάν η εχθρική προπαγάνδα πρέπει να αγνοηθεί ή να αντικρουσθεί

9)Η αξιοπιστία,η συλλογη πληροφοριων(intelligence), και τα πιθανά αποτελέσματα της επικοινωνίας καθορίζουν εάν τα υλικά προπαγάνδας πρέπει να λογοκριθούν

10)Προπαγανδιστικό υλικό του εχθρού μπορεί να χρησιμοποιείται εαν οδηγήσει στην μείωση του κύρους και και αξιοπιστίας του ίδιου του εχθρού ή εαν εξυπηρετεί τα δικα μας προπαγανδιστικά σχέδια

11)Μαύρη και όχι λευκη προπαγάνδα μπορεί να χρησιμοποιηθεί, όταν η τελευταία είναι λιγότερο αξιόπιστη ή παράγει ανεπιθύμητες ενέργειες.

12)Η προπαγάνδα μπορεί να επιτευχθεί καλύτερα από τους ηγέτες με το γόητρο-κύρος

13)Η προπαγάνδα πρέπει να είναι προσεκτικά προγραμματισμένη 
13α) Η επικοινωνία της προπαγάνδας πρέπει να φθάσει στο ακροατήριο πρώτα από την ανταγωνιστική προπαγάνδα. 
13β)Μια εκστρατεία προπαγάνδας πρέπει να αρχίσει στη βέλτιστη στιγμή 
13γ)Ένα θέμα προπαγάνδας πρέπει να επαναληφθεί, αλλά όχι πέρα από κάποιο σημείο όπου θα προκαλέσει αρνητικά αποτελέσματα 

14)Η προπαγάνδα πρέπει να ονομάσει τα γεγονότα και τους ανθρώπους με  διακριτικες φράσεις ή  συνθήματα. 
14α) Πρέπει να προκαλέσουν(οι φράσεις ή συνθηματα) επιθυμητές απαντήσεις που το ακροατήριο κατέχει ήδη
14β)Πρέπει να είναι εύκολα στο να  «μαθευτούν» 
14γ)Πρέπει να χρησιμοποιηθούν επανειλημμένως, αλλά μόνο στις κατάλληλες καταστάσεις

15)Η προπαγάνδα στο εσωτερικό μέτωπο πρέπει να αποτρέψει την αύξηση των ψεύτικων ελπίδων που μπορούν να ανατιναχτούν από τα μελλοντικά γεγονότα.

16)Η προπαγάνδα στο εσωτερικό μέτωπο πρέπει να δημιουργήσει ένα βέλτιστο επίπεδο ανησυχίας. 
16α)Η προπαγάνδα πρέπει να ενισχύσει την ανησυχία σχετικά με τις συνέπειες της ήττας 
16β)Η προπαγάνδα πρέπει να μικρύνει την ανησυχία (εκτός από να αφορέσει τις συνέπειες της ήττας) που είναι πάρα πολύ υψηλή και που δεν μπορεί να μειωθεί από τους ανθρώπους τους ίδιους

17)Η προπαγάνδα στο εσωτερικό μέτωπο πρέπει να μικρύνει τον αντίκτυπο της απογοήτευσης. 
17α) Οι αναπόφευκτες απογοητεύσεις πρέπει να προβλευθούν 
17β)Οι αναπόφευκτες απογοητεύσεις πρέπει να τοποθετηθούν σε προοπτική

18)Η προπαγάνδα πρέπει να διευκολύνει την μετατόπιση της εχθρικότητας  με το να συγκεκριμενοποιεί τους στόχους μίσους.

19)Η προπαγάνδα δεν μπορεί να επηρεάσει άμεσα ισχυρές αντίθετες τάσεις.Αντ ‘αυτού θα πρέπει να προσφέρει κάποια μορφή δράσης ή εκτροπής, ή και τα δύο.
3 σχόλια leave one →
  1. Laplace permalink
    Δεκεμβρίου 14, 2009 3:34 μμ

    το Α κ το Ω για τους μπατσοκους

    • Ιανουαρίου 23, 2011 5:20 μμ

      ΣΩΤΟΣ!!! 😉 🙂

  2. αναρχόβλαχος permalink
    Δεκεμβρίου 14, 2009 3:37 μμ

    ναι για αυτο το εβαλα..παρα πολλα απο αυτα,τα βλεπουμε να εφαρμοζονται..ο χρυσοχοιδομαλακας δεν προσευχεται στον σταλιν..οχι,στον γκεμπελς προσευχεται..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: